ساخت تیزر تبلیغاتی | ایران مایند

ساخت تیزر تبلیغاتی | تیزر تبلیغاتی اینستاگرام | تیزر تبلیغاتی | ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

سایز ویدیو در اینستاگرام چقدر است؟

 

سایز ویدیو در اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.در صورتی که سایز آن اندازه مناسب و استاندارد نباشد، به درستی و کامل در شبکه اجتماعی اینستاگرام نمایش داده نمی‌شود.

در این مطلب قصد داریم ابتدا شما را با اندازه‌های استاندارد عکس و ویدیو در اینستاگرام آشنا کنیم و در نهایت روش‌هایی را برای تغییر  سایز ویدیو و عکس برای اینستاگرام معرفی می‌کنیم.

 

سایز ویدیو در اینستاگرام

سایز IGTV در فیلم های عمودی  ۹:۱۶  و در فیلم های افقی ۱۶:۹ است. اگر  سایز ویدیو برای اینستاگرام از این اندازه ها بزرگتر باشد، در اینستاگرام به صورت ناقص نمایش داده می‌شود. اما اگر سعی کنید محتوای خود را طبق این سایزها تولید و منتشر کنید، عکس‌ها و ویدیوهای شما نه تنها کیفیت خود را حفظ می‌کنند،  بلکه ارزش برند شما در نظر مخاطبین شما چندین برابر می‌شود.

 

در واقع ویدیوها در اینستاگرام به دو حالت منتشر می‌شوند.

  • ویدیو افقی در اینستاگرام

در این حالت ویدیوها به صورت مستطیل افقی منتشر می‌شوند. نرمال‌ترین سایز ویدیو در اینستاگرام در این حالت ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل است.

  • ویدیو عمودی در اینستاگرام

حالت دیگر انتشار ویدیوها در اینستاگرام به صورت مستطیل عمودی است. سایز  نرمال این نوع از ویدیوها ۴:۵ هست یعنی  ۱۳۵۰ در  ۱۰۸۰ است.

 

اگر ویدیو در اینستاگرام به صورت مربعی بارگزاری ‌شود سایز ویدیو در اینستاگرام ۱۰۸۰پیکسل در ۱۰۸۰پیکسل خواهد بود.

 

سایز  igtv اینستاگرام

آی جی تی وی  قابلیت مهم و کاربردی دیگر اینستاگرام برای کاربرانش است که آنها را قادر می‌سازد فیلم‌های بالای یک دقیقه یا ۶۰ ثانیه خود را با استفاده از آن منشر کنند.

امکان پست کردن igtv در دو حالت عمودی و افقی  وجود دارد. برای انتشار ویدیوها در حالت عمودی از نسبت ابعاد ۹:۱۶ و سایز ۱۰۸۰پیکسل در ۱۹۲۰پیکسل استفاده کنید. برای ویدیوهای افقی همین نسبت و اندازه را برعکس کنید.

برای فیلم‌های آی جی تی وی حتماً از یک کاور مناسب استفاده کنید تا موضوع پست شما هنگام بارگزاری مشخص باشد. در صورتی که از کاور ای جی تی وی استفاده نکنید، اینستاگرام بخشی از فیلم را نمایش می‌دهد که معمولاً وجهه مناسبی ندارد و واضح نیست.

کاور پست igtv اینستاگرام هم دارای نسبت ابعاد ۱:۱:۵۵ و سایز ۴۲۰پیکسل در ۶۵۴پیکسل است.

سایز  عکس و تصویر در اینستاگرام

همانطور که مطلع هستید کاربران اینستاگرام می‌توانند عکس  خود را به سه صورت مربعی، افقی و عمودی در آن منتشر کنند.

عکس مربعی در اینستاگرام

بهترین و استانداردترین حالت سایز عکس و ویدیوهای اینستاگرام حالت مربعی است. در این حالت عکس‌ها و ویدیوها دارای طول و عرض یکسان هستند. معمولاً سایز آنها ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل و ابعاد ۱:۱ است.

اگر سایز پستی که منتشر می‌کنید کمتر یا بیشتر از این اندازه باشد، اینستاگرام مجبور خواهد شد آن را کشیده و یا فشرده کند که این کار باعث خواهد شد از کیفیت پست شما کاسته‌شود.

 

عکس افقی در اینستاگرام

برای انتشار عکس و ویدیوی افقی در اینستاگرام، باید ابعاد آن پست را روی ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل تنظیم کنید. معمولاً از این حالت کمتر استفاده می‌شودو طرفداران کمی دارد.

 

عکس عمودی در اینستاگرام

دسته‌ی دیگر از پست‌های اینستاگرام حالت عمودی دارند. برای انتشار عکس‌ها یا ویدیوهای مستطیلی و عمودی در اینستاگرام، باید استانداردهای اندازه پست عمودی در این برنامه را رعایت کنید. سایز استاندارد برای بارگذاری و انتشار این نوع از پست‌ها ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل است. در غیر این صورت پست شما با تغییر سایر مواجه می‌شود و کیفیت خود را از دست خواهد داد.

 

سایز استوری اینستاگرام

یکی دیگر از ابزارهای شگفت انگیز اینستاگرام استوری اینستاگرام است که به وسیله آن می توانید با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و داستان‌های روزانه خود را به صورت عکس و یا فیلم در استوری منتشر کنید. حداکثر زمان لازم برای ویدیوهای استوری اینستاگرام  ۱۵ ثانیه است. در صورتی که ویدیوهای طولانی‌تری آپلود کنید، اینستاگرام ویدیوی شما را به طور خودکار تا یک دقیقه به کلیپ‌های ۱۵ ثانیه‌ای جدا می‌کند و در چندین استوری نمایش می‌دهد.

اندازه استاندارد استوری اینستاگرام  ۱: ۹: ۱ تا ۹:۱۶ است.

برای اینکه استوری شما فول اسکرین باشد یعنی کل صفحه را دربرگیرد، باید سایز آن ۱۰۸۰پیکسل در ۱۹۲۰پیکسل و نسبت ۹:۱۶باشد.

 

سایز لایو اینستاگرام

امکان تغییر دستی سایز و نسبت ابعاد در لایو اینستاگرام وجود ندارد. در واقع اینستاگرام با توجه به سرعت اینترنت شما اندازه و کیفیت تصویر را  تغییر می‌دهد. فقط کافی است گوشی خود را به حالت عمودی گرفته و فیلمبرداری را آغاز کنید.

 

تغییر سایز ویدیو برای پست اینستاگرام

برای انتشار پست‌های خود در اینستاگرام لازم نیست پست‌های شما حتماً مربعی باشند. همانگونه که ذکر شد می‌توانید پست‌های افقی و یا عمودی هم در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اما اگر پستی که منتشر می‌کنید نسبت عرض و ارتفاع آن بیش از حد است، لازم است آن را برش  و تغییر دهید.

جهت تغییر سایز ویدیو در پست اینستاگرام و تغییر سایز ویدیو در استوری اینستاگرام اگر به نرم افزارهای ویرایش عکس مانند فتوشاپ مسلط باشید، می‌توانید عکس و ویدیوی خود را در ابعاد گفته شده، در فتوشاپ ایجاد کنید و سپس آن را در اینستاگرام منتشر  نمایید.

در غیر اینصورت می‌توانید برای تغییر سایز ویدیو یا تصویر خود از سرویس تغییر سایز ویدیو برای اینستاگرام Kapwing’s Resizer استفاده کنید. کافی است پس از ورود به این سرویس، روی گزینه Upload کلیک کنید و فایل خود را انتخاب نمایید. تنظیمات لازم را انجام دهید و سپس آن را دانلود کنید.

همچنین برای تغییر سایز عکس و تغییر سایز ویدیو در اینستاگرام می‌توانید از ابزارها و برنامه‌های دیگری مانند Internet Marketing Ninja، No Crop & Square for Instagram ، InFrame – Photo Editor & Pic Frame  و یا برنامه اینشات استفاده کنید.

اگر می‌خواهید همانند یک فرد حرفه‌ای عمل کنید و پیج اینستاگرام خود را مدیریت کنید، اینجا کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ایران مایند تیزر

چگونه کاور ویدیو جذاب بسازیم؟

انتخاب کاور ویدیو جذاب در اینستاگرام ‌نه تنها اثربخشی ویدیوها را افزایش می‌دهد، بلکه موجب افزایش بازدید پیج و درنهایت درآمدزایی می‌‌شود. پس انتخاب و ساخت کاور برای ویدیو از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهم و اصول ساخت کاور برای پست اینستاگرام با ادمین اینستا آشنا شوید.

اهمیت  و مزایای ساخت کاور ویدیو اینستاگرام

یکی از بهترین پلتفرم‌های مفید و کابردی در زمینه درآمدزایی، اینستاگرام است. به گونه‌ای که بسیاری از افراد تنها با فعالیت در این پلتفرم و داشتن پیج اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند.

 از مهمترین قسمت‌های پست اینستاگرام که باعث جذب مخاطبان بیشتری می‌شود کاور پست است. در واقع ظاهر پست‌های اینستاگرامی پیج همانند ویترین مغازه عمل می‌کند. هر قدر ظاهر پست‌های شما جذاب‌تر و گیراتر باشد، کاربران بیشتری  را جذب خواهید کرد.

پس می‌توان گفت اگر محتوای پیج اینستاگرامی شما غنی باشد اما از ظاهر خوبی برخوردار نباشد، شانس جذب مشتری و مخاطب را از دست خواهید داد. بنابراین داشتن قالب و کاور پست اینستاگرام باکیفیت برای پیج بسیار حیاتی و ضروری است.

 

کاور پست اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد تا محتوای واقعی پست ویدیویی خود را تنها در یک قاب نشان دهید. در واقع کاور ویدیوی اینستاگرام تنها دلیلی است که کاربران روی ویدیوی شما کلیک می‌کنند.

درصورتیکه برای پست‌های خود کاور درست نکنید، اولین فریم از ویدیوی شما به عنوان کاور توسط اینستاگرام انتخاب می‌شود. معمولاً این کاور مبهم بوده و حتی ممکن است بهترین فریم از ویدیو شما نباشد. پس بهتر است خودتان انتخاب کنید که چه قسمتی از ویدیوی شما یا چه تصویری به عنوان کاور پست شما نمایش داده شود.

کاور ویدیو می‌تواند نمایش دقیقی از آنچه که در ویدئو اتفاق می‌افتد، باشد. از آنجایی که در صفحه اکسپلور و در صفحه حساب‌ها، کاور ویدیوها در مرورگر نمایش داده می‌شود، پس یک کاور سفارشی می‌تواند کاور شما را جذاب‌تر و منحصربه‌فردتر نماید و در نتیجه بینندگان بیشتری را به پیج شما جذب کند.

البته توجه داشته باشید که برخی از سودجویان از کاور پست به‌عنوان طعمه برای جلب‌ توجه کاربران و بازدید بیشتر استفاده می‌کنند. توصیه می‌شود هرگز از این روش استفاده نکنید که به مرور زمان لطمه بزرگی به پیج شما وارد خواهد کرد.

 

نحوه ساخت کاور ویدیوی اینستاگرام

همانطور که اشاره شد ساخت کاور برای پست اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید شما هم مانند برخی افراد باور داشته باشید که ساخت کاور برای ویدیوی اینسناگرام زمان‌بر است. اما باید توجه داشته باشید که در این حالت رقابت با رقیبانتان که هر روز پست‌های زیبا و جذابی طراحی می‌کنند و در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارند، بسیار سخت خواهد بود.

پس شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانید محتوای باورنکردنی و جذاب برای کاور ویدیوی خود داشته باشید بدون اینکه نیاز باشد تمام‌وقت مشغول ساخت کاور باشید؟ قطعاً بهترین پاسخ برای این سوال بهره‌گیری از قالب‌های آماده خواهد بود. هر قالب آماده پست یا استوری اینستاگرام در حقیقت طرح‌های از پیش ساخته‌شده‌ای هستند که دارای گرافیک و متن بوده و می‌توانید با ویرایش آن‌ها پست‌ها و استوری‌های جذاب و جدیدی ایجاد کنید.

از مهم‌ترین مزیت استفاده از این قالب‌های آماده، صرفه‌جویی در زمان است.

علاوه بر این استفاده از این قالب‌ها به توسعه برند شما و زیبایی آن کمک می‌کنند.

شما می‌توانید قالب‌های اینستاگرام خود را با استفاده از نرم افزارهای طراحی خودتان طراحی کنید و یا به‌سادگی از قالب‌هایی که در اپلیکیشن‌های معروف و یا بازارها و سایت‌های طراحی کاور ویدیو موجود هستند، استفاده کنید.

اما اگر می خواهید حرفه ای کار کنید بهتر است کار خود را با خیال راحت به تیم ایران مایند بسپارید.

از معروف‌ترین نرم افزار‌هایی که در این زمینه وجود دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افترافکت

برای طراحی قالب‌های ویدئویی آماده در اینستاگرام از افترافکت استفاده می‌شود. پروژه‌های آماده موجود در افتر افکت به فرآیند تولید محتوای ویدیویی سرعت می‌بخشند. می‌توان گفت که تقریباً اکثر قالب‌های آماده ویدئویی اینستاگرام به کمک این نرم افزار ساخته می‌شوند.

  • فتوشاپ

این نرم افزار یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها در طراحی کارهای گرافیکی، کاور ویدیو و پست اینستاگرام می‌باشد.

  • ایلوستریتور

از ایلوستریتور برای طراحی وکتور، لوگو، تایپوگرافی و غیره استفاده می شود. تفاوت عمده آن با فتوشاپ در تصاویر وکتور و پیکسلی است. از این نرم افزار بیشتر برای طراحی کاور پست اینستاگرام استفاده می‌شود.

پس اگر تصمیم دارید که صفحه اینستاگرام یا کسب و کارتان را رونق بخشید حتما به ظاهر آن اهمیت دهید.

نکات مهم در طراحی کاور پست اینستاگرام

بهتر است در طراحی کاور پست نکات زیر را رعایت کنید. گرچه این نکات ساده هستند، اما خیلی کاربردی بوده و پستی فوق‌العاده به شما خواهند داد.

  • از فونت‌های خوانا و پرطرفدار استفاده کنید. مانند فونت‌های نیان، دانا، ایران، یکان، کلمه، انجمن، وزیر، شبنم، نازنین، بی‌یکان، سینما، هما.
  • سعی کنید کاور پست خود را وسط پست خود قرار دهید، به عبارتی مانند یک روکش برای پست خود از کاور استفاده کنید. استفاده از حداکثر سایز پست اینستاگرام باعث می‌شود توجه افراد به سمت پست شما جذب شود.
  • تنها به تیتر جذاب بسنده نکنید و درباره کلیت ویدیوی خود در کاور پست توضیحاتی دهید.
  • از رنگ‌بندی، عکس‌های مناسب و لوگوی خود در کاور ویدیو استفاده کنید. یکی از بهترین سایت‌ها در زمینه عکس‌های با کیفیت سایت Freepik می‌باشد.

درواقع فرقی نمی‌کند از چه نرم افزاری برای کاور ویدیوی خود استفاده می‌کنید. بلکه کافی است این نکات را رعایت کنید تا یک کاور پست جذاب داشته باشید.

سخن آخر

اگر به دنبال بهترین درآمد از اینستاگرام هستید یا می‌خواهید از طریق آن معروف یا برند شوید، نیاز هست که طراحی پست حرفه‌ای اینستاگرام انجام دهید. اگر کاور به درستی انتخاب شود، بخش عمده‌ای از زحمات شما برای فروش را به دوش می‌کشد. اما اگر عکس این موضوع رخ دهد، نه تنها فروشی نخواهید داشت بلکه زمان  خود را نیز هدر خواهید داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ایران مایند تیزر