ویدیو مارکتینگ چیست؟

ویدیو مارکتینگ یا در اصطلاح بازاریابی ویدیویی یک نوع روش بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی است. شما در ویدیو مارکتینگ محصول یا برند خودتان را به مخاطب هدف معرفی خواهید کرد. ویدیو از جهات مختلف برای آشنایی مخاطب با کسب و کار و هدف شما موثر تر خواهد بود چون شما در ویدئو با مخاطب تعامل بیشتری خواهید داشت، ارتباط موثر برقرار خواهید کرد، احساسات خود را منتقل کرده و در نتیجه اعتماد سازی اتفاق خواهد افتاد.

قطعا مخاطب ترجیح می دهد بجای خواندن چندین و چند صفحه متن طولانی درباره ی محصول شما زمان خود را صرف دیدن ویدیوی معرفی محصول شما بکند. همچنین ویدیو نسبت به عکس و متن بیشتر در حافظه ی مخاطب باقی خواهد ماند. موتورهای جستجو هم بیشتر ویدیو را نسبت به متن و تصویر می پسندند.

با تولید محتواهای ویدیویی با کیفیت شما می توانید تمام فضای اینترنت را درگیر خودتان کنید. اینکار باعث خواهد شد درصد زیادی از سرمایه وقت و هزینه ی شما بازگردانده شود.

در هردو نوع فیلم کوتاه و بلند تلاش بر بیان نکته های اساسی موضوع می شود برای همین مخاطب به طور کامل با محصول ما آشنا خواهد شد.

برای بازاریابی ویدیویی حرفه ای چیکار کنم؟

 برای اینکار نیاز هست با یک برنامه ریزی خوب یک سناریوی مناسب با هدف شما از ویدیو نوشته شود. البته به یک استودیو خوب و فضای مناسب نیازمند هستید، چون کیفیت ویدیو ها بسیار مهم است.. اگر تصمیم گرفتید از دردسر های پیدا کردن نیروی حرفه ای و فضا و سناریوی مناسب خلاص بشید و یک تیم را برای انجام خدمات ویدیو مارکتینگ خود انتخاب کنید، پیشنهاد می کنم مقاله ساخت کلیپ اینستاگرام ما را بخوانید. ما جزئیات کار را برایتان شرح داده ایم از هزینه گرفته تا داستان و سبک اجرای ویدیوی شما.

 

چند کار برای افزایش بازدید ویدیوها:

برای افزایش بازدید ویدیو ها شما می توانید چندین کار انجام بدید، در ادامه چندتا از مهم ترین هارا معرفی خواهیم کرد.

ویدیوآموزشی بسازید. محصولتان را معرفی کنید. ویدیوی معرفی محصول یا برند بسازید. ویدیوی رضایت مشریان بسازید. پرسش و پاسخ انجام بدهید و بسته به پلتفرم مورد استفاده شده اجرای زنده قرار بدهید مثل استریم در یوتوب یا لایو در اینستاگرام و...

در سناریویی که برای ویدیو ها می نویسید 3 موضوع مهم رو مد نظر قرار دهید!

مخاطب هدف خودتان را بشناسید. شناختن رنج سنی، جنسیت و سلیقه ی مخاطب هدف در تولید محتوای ویدیویی به شما کمک میکند.

اینکه بدانید به چه دلیل ویدیو تولید میکنید باعث می شود سناریو قوی تری برای هدف خود طراحی کنید مثل این موصوع که بدانید برای تبلیغ محصول و فروش آن ویدیو میسازید، یا معرفی برند شما، یا یک ویدیوی انگیزشی؟ میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفتید چقدر است؟ منظور ما در نظر گرفتن بودجه های کلان برای اینکار نیست یک میزان متعادل با هدف شماست.

محتوای ویدیوهای ما باید ساده و مفهومی انتخاب بشوند و از توضیح و تفصیل های طولانی خودداری کنیم.

به نظرتان کدام نوع از ویدیو مارکتینگ برای کسب و کارتان مناسب تر است؟ با ایران مایند در میان بگذارید تا با هم به بهترین نتیجه برسیم.